اسباب بازی و سرگرمی

چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

فرش بازی

نخریدن فرش بازی برای کودک اشتباهی بزرگ

شاید به عنوان پدر و مادر تصور کنید که فرش بازی چندان جذاب و کارآمد نیست اما باید بدانید که این تصور اشتباهیست. در این مطلب توضیح خواهیم داد که چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست.

هر انسانی در جایگاه پدر و مادر به یک کتاب راهنمای آگاه و مطلع پر از بایدها و نبایدها تبدیل می‌شود اما مهم این است که بدانیم یک دستورالعمل خاص برای والدین خوب بودن وجود ندارد. و باید بپذیریم حتی پدر و مادرها نیز اشتباه می‌کنند. در واقع آنچه مفید است توجه به نکات و لوازمی‌ است که به رشد هرچه بهتر کودک کمک کند. به عنوان مثال همگی از نقش اسباب‌بازی‌ها در دنیای کودکان آگاهیم و می‌دانیم تا چه اندازه به رشد بهتر مهارت‌های کودک کمک می‌کنند. یکی از ضروری‌ترین اسباب‌بازی‌هایی که می‌توانید برای کودک خود تهیه‌کنید، فرش‌های‌ بازی هستند.

هدف فرش‌های بازی کمک به رشد کودک شما در همه‌ی جنبه‌ها می‌باشد. باید بدانید که شما به عنوان والدین فرش‌ بازی را دوست خواهید داشت و هیچگاه از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

TermehKids 120 1024x576 - چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

تقویت درک و فهم

در مراحل اولیه زندگی، نوزادان قدرت شناخت و تمرکز بالایی ندارند و تنها می‌توانند روی نزدیک‌ترین اجسام تمرکز کنند. فرش‌های بازی به علت فاصله‌ی کمی که با صورت کودک دارند، به افزایش آگاهی از محیط پیرامون و تقویت فهم او کمک می‌کنند.

TermehKids 118 1024x576 - چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

فرش بازی چگونه باعث تقویت رشد جسمی می‌شود؟

فرش بازی کودکان را مجبور می‌کند برای کشف آن از دست‌ها و پاهای خود استفاده کنند و از همه مهم‌تر به روی شکم بخوابند. این کار باعث تقویت عضلات گردن و پشت کودکان می‌شود و همچنین از پیشرفت مهارت‌های حرکتی، حسی، گفتاری و حتی تغذیه‌ای (یک گردن قوی‌تر، بهتر از استخوان فک که برای غذا خوردن و صحبت کردن ضروریست، پشتیبانی می‌کند) حمایت می‌کند.

TermehKids 119 1024x576 - چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

تقویت ادراک بصری

نوزادان اشیاء با رنگ‌های بسیار متضاد را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل طراحی فرش‌های بازی معمولا تضادی از رنگ‌ها و بافت‌های روشن است. این موضوع از مهارت‌های ادراک بصری آن‌ها پشتیبانی می‌کند. تاثیر این مطلب زمانی پر رنگ‌تر می‌شود که با رنگ‌های اسباب‌بازی‌ها ادغام شود.

TermehKids 115 1024x576 - چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

فرش بازی کودکان را مستقل و با اعتماد‌به‌نفس می‌کند

حقیقت این است که آغوش والدین برای رشد مناسب از نظر روحی و جسمی بسیار لازم است و باعث آرامش کودک می‌شود. اما باید از همان کودکی آن‌ها را تشویق و استقلال و اعتماد‌به‌نفس را در آن‌ها تقویت کنیم. فرش‌های بازی این امکان را به کودکان می‌دهند تا با بازی و کاوش در آن‌ها به تنهایی لذت ببرند. همچنین، ممکن است بخواهید مدتی استراحت کنید و یا کارهای خانه را انجام دهید در حالی که کودک خود را مشغول نگه‌داشته‌‌اید، در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها فرش‌های بازی هستند.

TermehKids 121 1024x576 - چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

فرش بازی در تقویت مهارت ارتباط با دیگران موثر است

از جنبه‌های ارتباطی نیز نباید غافل شد. زیرا هر اسباب‌بازی روی فرش‌بازی و همچنین همه‌ی الگوها، رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌ها این شانس را برای بزرگ‌کردن دایره واژگان یک کودک نوپا فراهم می‌کنند و شرکت کردن شما در بازی‌های کودک می‌تواند این موضوع را تشدید ‌کند. علاوه بر این باعث تحریک کنجکاوی و تقویت مهارت‌های حل مسئله می‌شود که بعدا در زندگی برای تفکر انتقادی حیاتی است.

TermehKids 122 1024x576 - چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

محیطی امن و پاکیزه با فرش بازی

بازی‌کردن کودک روی فرش‌های بازی نسبت به زمین بسیار ایمن‌تر و پاکیزه‌تر است. کودک مرتبا دست‌ها و انگشت‌های کوچک خود را در دهان قرار می‌دهد. درنتیجه بهتر است از فرش‌های بازی قابل شستشو و پاکیزه استفاده کنیم.

در آخر این نکته را یادآور شویم که فرش‌های بازی طوری طراحی‌شده اند که آموزشی باشند، پس شما به عنوان والدین می‌توانید با شناخت هرچه بهتر کودک خود از فرش‌های بازی گوناگونی استفاده کنید. با این کار چیزهای جدیدی برای امتحان‌کردن به کودک خود می‌دهید و مکانی امن و راحت را برای او فراهم می‌کنید. پس در پایان می‌توان نتیجه گرفت که نخریدن فرش‌بازی اشتباه بزرگیست، زیرا کودک خود را از تقویت هرچه سریع‌تر مهارت‌های جسمی و ذهنی محروم می‌کنید. اگر دوست ندارید مرتکب چنین اشتباهی شوید، از فرش‌های بازی ترمه کیدز دیدن کنید و فرش بازی مناسب کودکتان را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “چرا نخریدن فرش بازی اشتباه بزرگیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *