اسباب بازی و سرگرمی

اسباب بازی‌های نمدی دوستان خوب کودکان

اسباب بازی‌های نمدی دوستان خوب کودکان

این بار می‌خواهیم در مورد اسباب بازی‌های نمدی و دلایلی که این اسباب بازی‌ها را به بهترین دوست کودکان شما تبدیل می‌کند صحبت کنیم. اسباب‌بازی‌ها یکی از عوامل یادگیری کودکان هستند و بازی کردن راهی است تا کودک از طریق آن احساسات و آرزو های خود را بیان ‌کند. کودک با اسباب‌بازی‌ها فقط بازی نمی‌کند بلکه در ذهن خودش با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و برای او تبدیل به فردی جاندار می‌شوند و احساسات خود را با آن‌ها در میان می‌گذارد. در نتیجه انتخاب و خرید این همبازی‌های بی‌جان اما خارق‌العاده به دقت زیادی نیاز دارند.

اسباب بازی‌ها دوستان کودکان هستند

برای انتخاب یک اسباب‌بازی مناسب و بی‌خطر برای کودکتان ویژگی‌های جسمی، فکری و عاطفی او را در نظر بگیرید چرا که اگر اسباب بازی برای او مناسب نباشد هم امکان دارد که به کودک آسیب جسمی برساند و هم اینکه احساسات او در جهت نادرستی شکل بگیرد.

کودک از یک ماهگی تا یک سالگی با هرگونه اسباب‌بازی که در اختیارش قرار بگیرد بازی می‌کند و آن را از جنبه‌های مختلفی مانند نرمی، زبری، صدا و حتی طعم بررسی می‌کند. کودکان در این سن به دلیل رشد دندان‌های شیری اشیا و اسباب‌بازی‌ها را در دهان می‌گذارند. پس در نتیجه ایمنی اسباب بازی‌ها بسیار اهمیت دارد.

اسباب بازی‌ها دوستان کودک شما هستند. همانطور که در انتخاب دوستان کودکتان دقت زیادی صرف می‌کنید، برای انتخاب اسباب بازی‌های او نیز باید این کار را بکنید.

Layout 1024x576 - اسباب بازی‌های نمدی دوستان خوب کودکان

اسباب بازی‌های نمدی محافظ سلامت کودکان

دقت داشته باشید در این زمان از اسباب بازی‌های ریز، کوچک، نوک تیز و فلزی برای کودکتان استفاده نکنید چرا که امکان دارد آنها را بخورد. پیشنهاد می‌شود در این دوران از اسباب‌بازی‌های نرم و پارچه‌ای استفاده کنید چرا که بی‌خطر بودن اینگونه اسباب‌بازی‌ها نسبت به دیگر اسباب‌بازی‌ها تضمین شده است. اصولا این گونه اسباب‌بازی‌ها بزرگ هستند و قابل بلعیدن نیستند. همچنین اگر کودک خواست طعم آنها را بررسی کند سلامتی جسمی او به خطر نمی‌افتد.

در نهایت این اسباب‌بازی‌ها به مرور زمان کثیف می‌شوند و تبدیل به منبع انواع باکتری‌ها می‌شوند. پس در نتیجه امکان دارد فکر کنید که دیگر قابل استفاده نیستند و حتی برای سلامتی کودکتان نیزخطرناک هستند. اما  اینگونه اسباب‌بازی‌ها به دلیل آنکه جنسشان از پارچه است به راحتی قابل شست و شو هستند.

کودک کمی که بزرگتر شد و به سن ۳ سالگی رسید می‌توانید برای او اسباب‌بازی‌های نمدی تهیه کنید. به طور کلی اسباب‌بازی‌های نمدی جز بهترین و بی‌خطرترین اسباب‌بازی‌ها هستند. امکان دارد بگویید چون جنس آن‌ها از نمد است ممکن است کودک شما به آن‌ها حساسیت پوستی داشته باشد. اما دقت کنید که محصولات نمدی ترمه از پلی‌استر ساخته شده اند و از نرمی خاصی برخوردارند و فاقد مواد سمی و غیر حساسیت زا است.

leyleyaaa 1024x1024 - اسباب بازی‌های نمدی دوستان خوب کودکان

جنب و جوش در خانه با اسباب بازی‌های نمدی

فعالیت بدنی کودکان از دو تا چهارسالگی افزایش می‌یابد و آنها از کارهای پرتحرک لذت می‌برند. سعی کنید به عنوان پدر و مادر بازی‌های آزادانه را هم در خانه و هم در خارج خانه برای او فراهم کنید.

ممکن است به عنوان پدر و مادر بگویید چه بازی امن و بی‌خطری می‌توان در خانه برای کودک خود فراهم کنیم که باعث افزایش فعالیت بدنی او شویم؟ به عنوان مثال می‌توانید از فرش‌های بازی نمدی مانند فرش‌بازی لی‌لی استفاده کنید که تمرین خوبی برای تعادل کودک است. حتما سری هم به دسته‌ی اسباب بازی‌های نمدی ترمه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *