اسباب بازی و سرگرمی

بازی لی‌لی در خانه با فرش بازی

بازی لی‌لی

یکی از بازی‌های محلی و قدیمی بچه‌های ایران بازی لی‌لی بود که به مرور زمان با شش خانه ترکیب شد و بازی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را برای کودکان ساخت. در گذشته بچه‌ها همیشه با هم در حیاط و یا محیط‌های باز جمع می‌شدند، بازی می‌کردند و سرگرم بودند. از همه مهم‌تر اینکه پریدن و تحرک باعث تقویت ماهیچه‌های آن‌ها از همان کودکی می‌شد، اما در این زمانه سرگرمی اصلی کودکان تبلت و تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیک شده است. مادران آرزو دارند که فرزندانشان کمی تحرک داشته باشند و یا خود را با خلاقیت خودشان سرگرم کنند، اما این تفکر، آرزویی دست‌نیافتنی نیست.

شرح بازی لی‌لی

این بازی به این صورت است که بازیکن باید پشت خانه شماره یک قرار بگیرد و سنگ را به‌طرف اولین خانه پرتاب کند. سپس به‌صورت لی‌لی با پا سنگ را به خانه دوم هدایت کند. در این مرحله بازیکن می‌تواند روی هر دو پا بایستد. بعد از آن باید تا خانه هفت به‌صورت لی‌لی برود و در این خانه می‌تواند هر دو پا را بر زمین بگذارد و با یک حرکت چرخشی به سمت خانه اول برگردد. در آخرین قسمت باید سنگ را با لی‌لی از جدول بیرون بفرستد.

TermehKids 38 1024x576 - بازی لی‌لی در خانه با فرش بازی

فواید لی‌لی برای بدن کودکان

فواید تحرک و ورزش نیازی به توضیح ندارند و هر پدر و مادر دل‌مشغولی از این موضوع آگاه است که فرزندشان تا چه اندازه به بازی‌هایی نیاز دارد که تحرک او را برانگیزد، اما در این قسمت ما قصد داریم به مهم‌ترین فایده بازی لی‌لی و شش خانه اشاره کنیم. اولین مرحله در این بازی که همان پرتاب سنگ است نیاز به تمرکز و بینایی دارد. این مرحله به هیجان‌انگیزترین مرحله برای کودکان تبدیل می‌شود. بطور کلی این بازی باعث اقزایش قدرت تفکر کودکان می‌شود.

leyleyaaa 1024x1024 - بازی لی‌لی در خانه با فرش بازی

اما فرش بازی با طرح لی‌لی

امروزه بیشتر خانه‌ها آپارتمانی شده‌اند و عموما حیاط ندارند و یا اینکه پدر و مادرها از فرستادن کودکان خود به حیاط نگران می‌شوند. پیشنهاد ما این است که مقدمات این بازی را در خانه به‌راحتی برای کودک خود فراهم کنید تا هم او را از پای تلوزیون و تبلت بلند کنید و هم اینکه نشاط یک ورزش و بازی کودکانه را برای او به ارمغان آورید. فرش بازی کودک طرح لی‌لی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌سادگی می‌توانید در داخل محیط منزل از آن استفاده کنید. البته این فرش‌ها در بیرون از محیط منزل و یا هر نقطه‌ای که شما اراده کنید هم قابل استفاده هستند. پیشنهاد می‌کنیم به همراه فرش بازی ‌لی‌لی یک سنگ نمدی کودک هم تهیه کنید که کاملا بی‌خطر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *