آموزش و یادگیری

همه چیز در مورد ماسک سه لایه

همه چیز در مورد ماسک سه لایه

امروزه با نام ماسک سه لایه یا ماسک جراحی آشنا هستید و به گوشتان خورده است. این ماسک برای کادر بهداشتی و درمان بسیار بیشتر از مردم عادی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از ماسک‌ها از ورود ویروس‌ها، عوامل بیماری‌زا، باکتری‌ها، عفونت‌ها و … به دهان و بینی جلوگیری می‌کند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، ماسک‌های سه لایه و جراحی بهترین انتخاب برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و آنفولانزا می‌باشند. از این نوع ماسک بیشتر در بیمارستان‌ها، دندان‌پزشکی‌ها، مطب دکتر و مراکز بهداشتی و درمانی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان در مناطقی که درگیر گرد و غبار هستند از این ماسک استفاده کرد تا جلوی این ذرات گرفته شود. ماسک‌های جراحی یک بار مصرف می باشند و نمی‌توان بعد از استفاده آن‌ها را شست یا بازیافت کرد. یک ماسک سه لایه باید حداقل تا ۸۰ درصد قابلیت تصفیه عوامل بیماری زا را داشته باشد.

Three layer mask Termeh kids 2 1024x576 - همه چیز در مورد ماسک سه لایه

ماهیت این نوع ماسک

همانطور که از اسم آن مشخص است، این ماسک از سه لایه ساخته می‌شود. یک لایه میانی ملت بلون و دو لایه اسپان‌باند. لایه ملت بلون به صورت الکترواستاتیکی وظیفه‌ی جلوگیری از عبور ذرات را دارد. دو لایه اسپان‌باند نیز مانند یک الک عمل می‌کند و جلوی عوامل بیماری‌زا، ویروس‌ها، باکتری‌ها و ذرات گرد و غبار را می‌گیرد.

همانطور که گفتیم این ماسک قابل شستشو نیست. به این علت که با شستن ماسک لایه‌ی ملت بلون آن از بین می‌رود و دیگر کارایی سابق را ندارد. ماسک‌های سه لایه به صورت یک بخش مستطیل شکل چین‌دار به همراه دو کش در دو طرف آن تولید می‌شوند.

به علت داشتن یک گیره در بالای ناحیه‌ی بینی می‌توان از عبور هوای ناخواسته جلوگیری کرد. این نوع ماسک به صورت سفید و رنگی تولید می‌شود. ماسک‌های رنگی این مدل عموما سفید‌آبی هستند. قسمت سفید رنگ ماسک باید بر روی دهان و بینی قرار بگیرد و قسمت آبی رنگ آن لایه‌ی بیرونی‌ست.

Three layer mask Termeh kids 3 1024x576 - همه چیز در مورد ماسک سه لایه

نحوه تشخیص ماسک سه لایه استاندارد از نمونه‌ی تقلبی

حتما در هنگام خرید به این موضوع دقت داشته باشید. اینکه از چه محلی، با چه قیمت و بسته‌بندی ماسک را خریداری می‌کنید تا حد زیادی به شما قدرت تشخیص می‌دهد. بسته‌بندی ماسک باید شماره ثبت محصول، تاییدیه وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا داشته باشد. سعی کنید همواره ماسک را از داروخانه‌های معتبر خریداری کنید. علاوه بر این‌ها راه‌هایی وجود دارد که به شما برای تشخیص تقلبی بودن ماسک کمک می‌کنند.

  • برای مثال ماسک را زیر نور خورشید به دقت بررسی کنید. شما باید بتوانید سه لایه را زیر دست خود تشخیص دهید.
  • لایه میانی که از ملت بلون ساخته شده غیر قابل اشتعال است. اگر ماسک استاندارد باشد این لایه نباید آتش بگیرد و تنها مثل پلاستیک ذوب می‌شود.
  • در هنگام صحبت کردن، عطسه و سرفه نباید هوایی رد و بدل شود. پس اگر پس از زدن ماسک سه لایه توانستید شمعی را با فوت خاموش کنید، این ماسک تقلبی است.
  • لایه بیرونی ماسک ضد آب است. ماسک استانداردی را در دست خود قرار دهید و درون آن آب بریزید. اگر دست شما خشک ماند و ماسک نشتی نداشت، ماسک استاندارد است.

توجه داشته باشید همواره قبل از استفاده هر نوع ماسکی دست‌های خود را شسته و یا ضد عفونی کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم مقاله‌ی طرز استفاده از ماسک را بیاموزیم را مطالعه فرمایید. این روزها به علت شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، استفاده از ماسک ساده‌ترین کاری‌ست که می‌توانیم برای حفظ سلامتی خود و دیگران انجام دهیم. تیم ترمه کیدز با طراحی ماسک‌های سه لایه متنوع و با کیفیت این امکان را برای شما فراهم کرده است که زیبایی و جذابیت را هم به ایمنی خود اضافه کنید. ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که از خرید ماسک‌های سه لایه‌ی ترمه کیدز پشیمان نخواهید شد.

در ایام کرونا استفاده از ماسک برای خود و کودکان‌تان عالی است؛ اما کافی نیست. در این روزها کودکان بیشتر از هر قشر دیگری در معرض آسیب‌های روحی و روانی قرار دارند. برای جلوگیری از این مورد پیشنهاد می‌کنیم مقاله «محافظت از کودکان در برابر کرونا» را بخوانید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “همه چیز در مورد ماسک سه لایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *