اسباب بازی و سرگرمی, باری ها

حقایقی درمورد انیمیشن باب اسفنجی

حقایقی درمورد انیمیشن باب اسفنجی

بعید می‌دانم کسی را پیدا کنید که حداقل یک قسمت از انیمیشن باب اسفنجی را ندیده باشد! این انیمیشن نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان هم جذاب است. باب اسفنجی و دوستان آبزی‌اش در شهر بیکینی باتم، ماجراهای بامزه‌ای را پدید می‌آورند که می‌توانند برای دقایقی ما را از هر فکر و خیالی رها کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا با شلوار مکعبی بیشتر آشنا شوید!

Sponge Bob animation Termeh Kids 2 1024x576 - حقایقی درمورد انیمیشن باب اسفنجی

شخصیت‌های انیمیشن باب اسفنجی

باب اسفنجی، پاتریک، آقای خرچنگ، پلانکتون، سندی، گری و اختاپوس شخصیت‌های اصلی این انیمیشن هستند که در شهری زیر دریا به اسم بیکینی باتم زندگی می‌کنند. شهروندان آنجا در بین زباله‌های دریایی مانند فانوس غرق شده، دودکش کشتی، سطل و … زندگی می‌کنند.

حال به توصیف شخصیت‌های اصلی این داستان می‌پردازیم:

باب اسفنجی

باب اسفنجی شخصیتی شاد ، سرخوش و بسیار خوش‌بین دارد و سعی می‌کند تمام لحظات زندگی‌اش را پرانرژی سر کند. او به عنوان سرآشپز در رستوران آقای خرچنگ مشغول به کار است. وظیفه‌ی سرخ کردن همبرگرها به عهده‌ی اوست. یک حلزون خانگی به اسم گری دارد و باهم در خانه‌ای آناناسی زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که باب اسفنجی متولد ۱۴ جولای ۱۹۸۶ است.

پاتریک

پاتریک یک ستاره دریایی کودن است که زیر یک تکه سنگ زندگی می‌کند. او صمیمی‌ترین دوست باب اسفنجی است. شخصیت تنبل او باعث می‌شود برای مدت طولانی بتواند هیچ کاری انجام ندهد و از این بابت خوشحال هم بماند 🙂

اختاپوس

اختاپوس همکار و همسایه باب اسفنجی است و دل خوشی هم از او ندارد. اختاپوس به عنوان صندوق‌دار در رستوران آقای خرچنگ کار می‌کند. او کار خود را دوست ندارد و دائما در حال غر زدن است. شاید بتوان گفت اختاپوس نماد افرادی‌ست که شغل خود را دوست ندارند و به ناچار در آن کار می‌مانند و عذاب می‌کشند. اختاپوس شخصیتی بداخلاق، بد شانس، بی‌حوصله و خودخواه دارد و تنها در خانه‌ای سنگی، مجاور باب اسفنجی زندگی می‌کند.

آقای خرچنگ

آقای خرچنگ، صاحب رستوران کراستی کرپ و رئیس باب اسفنجی و اختاپوس است. او شخصیتی بسیار پول‌دوست دارد و هیچ چیز برایش به اندازه‌ی پول اهمیت ندارد. همبرگرهای رستوران او در بیکینی باتم معروف‌ هستند و یک فرمول پخت سری برای آن‌ها دارد.

پلانکتون

پلانکتون به نوعی شخصیت منفی این داستان است. او یک موجود تک سلولی است که دائما قصد دزدیدن فرمول سری همبرگرهای آقای خرچنگ را دارد. پلانکتون متاهل است. همسر او یک کامپیوتر هوشمند، سخنگو و ضد آب است که توسط خود پلانکتون ساخته شده.

سندی

سندی یک سنجاب مغرور است که با کمک یک محفظه‌ی هوا در زیر آب زندگی می‌کند. او دانشمند و باهوش است و به ورزش و کاراته علاقه‌ی زیادی دارد.

علاوه بر این شخصیت‌های اصلی، شخصیت‌های دیگری نیز در این انیمیشن وجود دارند:

خانم پاف معلم مدرسه‌ی قایق‌رانی، پسر صدفی، سم خواهر بزرگتر پاتریک، پرل دختر آقای خرچنگ، مرد دریا، لری خرچنگه، پیرمرد جنگیر و نپتون شاه.

حال که با شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان بیشتر آشنا شدید، به سراغ حقایقی در مورد انیمیشن باب اسفنجی می‌رویم.

Sponge Bob animation Termeh Kids 3 1024x576 - حقایقی درمورد انیمیشن باب اسفنجی

حقایقی در مورد انیمیشن باب اسفنجی

  • شخصیت‌های اصلی این مجموعه برگرفته از هفت گناه کبیره هستند؛ باب اسفنجی از هوس، پاتریک از تنبلی، پلانکتون از حسادت، اختاپوس از خشم، آقای خرچنگ از طمع، سندی از غرور و گری از شکم‌پرستی.
  • اسم باب اسفنجی در ابتدا قرار بود پسر اسفنجی باشه ولی این ممکن نبود. زیرا در آن زمان یک محصول پاک کردنی تجاری، از این اسم استفاده می‌کرد.
  • باب اسفنجی شلوار مکعبی، بیشتر از یک میلیون بار در تست قایق‌رانی شکست خورد اما ناامید نمی‌شد. خانم پاف معلم قایق‌رانی باب اسفنجی، هر بار او را می‌دید وحشت می‌کرد. جالب است بدانید خانم پاف تنها ماهی مونث این انیمیشن است.
  • سریال باب اسفنجی بالاترین نمره را در میان تمامی انیمیشن‌های کودکانه تاریخ دارد.
  • صداپیشه‌ی باب اسفنجی، تام کنی، صداپیشه‌ی گری نیز بوده است. او در واقعیت با صداپیشه‌ی زن کامپیوتری پلانکتون ازدواج کرده است.
  • باب اسفنجی به گل لاله حساسیت دارد.
  • اولین قسمت انیمیشن باب اسفنجی در تاریخ ۱ می ۱۹۹۹ پخش و با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد.
  • بسیاری از بینندگان معتقدند، صدای خنده‌ی شخصیت باب اسفنجی در نسخه‌ی دوبله نشده، یکی از آزاردهنده‌ترین صداهایی است که در طول عمرشان شنیده‌اند. باید بدانید که هدف خالق این اثر هم همین بوده است؛ خنده‌های شخصیت باب اسفنجی باید هر کسی را دیوانه کند.
  • کارت شناسایی آقای خرچنگ نشان می‌دهد که ۷۹ سال دارد و در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۴۲ متولد شده است.
Sponge Bob animation Termeh Kids 4 1024x576 - حقایقی درمورد انیمیشن باب اسفنجی

فرش بازی کودک طرح باب اسفنجی

شخصیت باب اسفنجی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است؛ خصوصا در بین کودکان. به همین جهت محصولات گوناگونی مانند کتاب‌ها، بازی‌های کامپیوتری، لوازم تحریر، عروسک و … را براساس آن ساخته‌اند.

یکی دیگر از این نمونه محصولات، فرش‌های بازی هستند. فرش‌های بازی گروه تولیدی ترمه، می‌توانند ساعات مهیجی را برای کودک شما به وجود آورند. اگر باب اسفنجی یکی از شخصیت‌های محبوب فرزند شماست، از خرید فرش بازی طرح باب اسفنجی ترمه پشیمان نخواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *