آموزش و یادگیری, اسباب بازی و سرگرمی

آموزش رنگ‌ها به کودکان با فرش بازی

TermehKids 17 1 - آموزش رنگ‌ها به کودکان با فرش بازی

آموزش رنگ‌ها به کودکان بسیار مفید است. رنگ‌ها نه‌تنها جذابیت زندگی کودکان را می‌سازند بلکه برای ما بزرگ‌سالان هم جذاب هستند و دوست داریم با انتخاب رنگ‌هایی خاص جذابیت خاصی به زندگی خود ببخشیم. هر کودکی که در این دنیای رنگی زندگی می‌کند مطمئنا رنگ‌ها را دوست دارد. بسیاری از خاطرات دوران کودکی ما با رنگ‌ها آمیخته‌شده‌اند و احتمالا اولین دفعه‌ای که توانستیم رنگ خاصی را برای وسیله بازی، اتاقمان و یا خیلی از موارد دیگر انتخاب کنیم را به خاطر داریم. هر کودکی از ابتدایی که با رنگ‌ها آشنا می‌شود نسبت به همه آن‌ها علاقه نشان می‌دهد و دوست دارد با آن‌ها بازی کند و بیشتر آشنا شود. کودکان نسبت به هر رنگی عکس‌العمل متفاوتی نشان می‌دهد که والدین می‌توانند با هرکدام از این رفتارها کودک خود را بهتر بشناسند.

در ابتدا نیازی به آموزش نام رنگ‌ها نیست

بلااولین نکته این است که کودکان دایره کوچکی از رنگ‌ها را می‌شناسند و این موضوع به‌وضوح مشخص است زیرا که آن‌ها تمامی رنگ‌ها را در دسترس ندارند تا با آن‌ها آشنا شوند. اولین نکته مهم در آموزش رنگ‌ها این است که کودک را بلافاصله با نام رنگ‌ها آشنا نکنید. ابتدا اجازه دهید رنگ‌ها را ببیند و در ذهن خود آن‌ها را از هم تفکیک کند. فاصله سنی ۲ تا ۵ سال زمانی است که کودک باید نام رنگ‌ها را یاد بگیرد. پس تا قبل از این زمان اجازه دهید که کودک دلبندتان تنها با رنگ‌ها بازی کند تا آشنایی‌اش بیشتر شود.

TermehKids 19 1024x576 - آموزش رنگ‌ها به کودکان با فرش بازی

برای رنگ‌ها مثال بیاورید

یکی از راه‌های آموزش نام رنگ‌ها به کودکان این است که برای هر کدام از رنگ‌ها یک مورد مشابه در زندگی واقعی را به او نشان دهید. مثلا برای رنگ سبز درخت را بکار ببرید و یک درخت به او نشان دهید. در تولید فرش‌های بازی ترمه ما این مورد کاملا لحاظ شده است و با استفاده از رنگ‌های گوناگون حیوانات، اشیا، طبیعت و تمام موارد دیگر فرش‌های بازی رنگارنگ را برای شما فراهم کرده‌ایم تا در خانه به‌راحتی بتوانید موارد گوناگون را به فرزند خود نشان دهید تا او با سرعت بیشتری نام رنگ‌ها را یاد بگیرد.

TermehKids 20 1024x576 - آموزش رنگ‌ها به کودکان با فرش بازی

فرش بازی چگونه به آموزش رنگ‌ها کمک می‌کند؟

همچنین فرش‌های بازی ترمه کیدز  به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که با داشتن رنگ‌های گوناگون و متنوع محیط جذابی را برای فرزند شما پدید می‌آورند که می‌تواند با تمامی رنگ‌هایی که ممکن است در اطراف شما وجود نداشته باشند آشنا شود. از طرفی دیگر شما می‌توانید هنگام بازی با کودک خود نام رنگ‌های گوناگونی را که در طرح‌های مختلف فرش‌های بازی وجود دارند را به او بگویید تا او هم کم‌کم نام رنگ‌ها را یاد بگیرد.

علاوه بر فرش‌های بازی، از اسباب‌بازی‌های نمدی و دیوار پوش‌های نمدی ترمه نیز می‌توانید برای آموزش رنگ‌ها به کودکان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *